Måndag - Onsdag

Hej alla!
Mitt namn är Jonte, jag är en shetland sheepdog och är 9 veckor gammal idag :) Säg grattis!
Jag flyttade från min mamma Lina och uppfödare Karin i Måndags när Sofia, min matte, hämtade mig.
Denna veckan är jag hos mattes mamma och pappa i Helsingborg eftersom husse är i Stockholm, men jag vet inte vem husse är, har bara luktat på hans kläder hemma i lägenheten i Landskrona.

I måndags åkte vi bil JÄTTElänge. Men det gick bra, jag kissade bara i bilen en gång. Jag fick också prova att ha koppel för första gången, det var inte alls kul. Kopplet bara kliar och är jobbigt, och så var det för stort för mitt lilla huvud. På hemvägen åkte vi i alla fall in om en affär och handlade ett bättre halsband till mig som passar mycket bättre, det kliar ändå lite men kommer nog att vänja mig. Vi åkte också in om i Landskrona för att hämta alla saker som matte hade glömt, jag tror att matte är ganska glömsk :) Vi åkte också in om mattes mormor och morfar, de var jättemysiga. Jag har fått en jätteskön säng att sova i, precis lagom storlek för mig. När vi kom hem till mattes mamma och pappa fick jag träffa Tino, deras hund. Han är snäll, och ganska rolig.

I Tisdags vaknade jag när husse ringde till matte klockan 07.00. Jag hade sovit jätteduktigt hela natten och hållt mig, så nu var jag jättekissignödig. matte fick gå ut med mig rufsig i håret och i nattlinne, pinsamt. Under dagen var jag lite busig, tycker att det är roligt att kissa inomhus, matte blir så irriterad. Första timmen fick jag gå ut 3 gånger. Mattes mamma tog däremot den tredje rundan, det är okej eftersom matte är sjuk. hon har haft feber och är jätteförkyld. det roligaste ljudet är när matte snyter sig, då tittar jag på henne för hon låter som en trumpet. Under dagen gick vi ut många gånger på promenad, jag var duktig och kissade och bajsade ute flera gånger. Mattes bror Pontus kom också förbi på besök, han gick också ut med mig en gång för att vara snäll mot matte, hon hade inte ätit färdigt middagen är men jag behövde kissa och bajsa. På kvällen fick jag ligga på mattes mamma i sängen så när jag sen skulle sova kom jag fram till att jag borde ju få vara med matte i sängen, men hon ville inte ta upp mig, dumma matte. Jag ville leka och inte sova, matte försökte hålla handen nere hos mig för att lugna mig men det gick inte, jag ville inte, så jag slickade henne på handen så att det kittlades. Sen la hon sig ner i sängen och ignorerade mig. Jag försökte ta mig upp i sängen på alla möjliga sätt, klättrade och bita mig fram genom tvättkorgarna. Matte har nämligen byggt upp en mur bredvid sängen för att jag inte ska komma in under, massa tvättkorgar ligger i vägen. Men ingenting fungerade så efter ett tag la jag mig också ner och sov.

Idag, Onsdag, sov jag och matte länge. husse ringde nämligen inte och väckte oss som han sa. Men han förklarade varför senare under dagen. Vi gick inte upp förrän typ 08.20 eller nått, skönt. Då var jag igen jättekissig och bajsig eftersom jag varit duktig och hållt mig hela natten. Idag har vi varit i Landskrona igen, kollade posten och hämtade kläder till matte. Efter det åkte vi till kollenien. Där åt jag middag och de andra fikade. Jag ska äta fyra gånger om dagen. Jag försökte också sätta på Tino, jag börjar tidigt. De andra tittade på en film medans jag sprang rundor och bet i saker. Jag var jättebusig också, kissade och försökte bajsa inomhus, så att de fick gå ut med mig i regnet. Tycker lite synd om matte som måste gå ut med mig i regnet hela tiden. Men hon måste ju, jag har bara lyckats bajsa inomhus en enda gång, och då träffade jag mattan :) Nu tittar de andra på tv igen, jag är trött och ska sova. det är en av mina favoritsaker att göra. speciellt på vågen, jag är perfekt lagom stor för att ligga på vågen.

Tänkte lägga in lite bilder som matte har tagit, se och le :)

Jag sover mycket.

Jag tittar på tv.

Matte tycker att jag är söt.





Jag somnade snabbt eftersom mattes pappas skor luktade så gott :)

Mitt rep är jättestort :)

titta så fint jag sitter



jag är liten och söt

Mattes pappas sko är jättegod

mumsens



Min våg

Jag korsar tassarna som Tino



mattes bror Pontus håller mig

Det kliar i tänderna så jag biter i metallhandtagen på byrån



Jag fick en filt av matte idag

den var god att tugga i när jag hade ont i händerna.



Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha så sööta bilder! :) Ska bli kul att följa bloggen!

2010-08-19 @ 09:12:01
URL: http://vovvenlaika.blogg.se/
Postat av: cecilia

Fan vad sööt och gosig =D hihi<3

2010-08-19 @ 11:47:59
URL: http://celeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0